تهران ، خ پاسداران ، اول فرمانیه (لواسانی) ، ساختمان پزشکان (241) فرمانیه ، طبقه سوم ، واحد 9 +98 21 2280 1150 +98 21 2611 8110 info@drsadatmansouri.com شنبه تا چهارشنبه ساعت 4 الی 8 بعد از ظهر

تفاوت عمل جراحی اسلیو معده و بای پس معده

(4 Votes)
تفاوت عمل جراحی اسلیو معده و بای پس معده

تفاوت عمل جراحی اسلیو معده و بای پس معده به این صورت است که در اسلیو معده حدود ۸۰ درصد معده بصورت طولی بریده و جدا می‌شود و از شکم خارج می‌گردد و در روده باریک و سایر قسمت‌های دستگاه هاضمه هیچگونه دستکاریی صورت نمی گیرد. هورمون اشتها (گرلین) که با برداشتن این قسمت از معده کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، موجب می‌شود که فرد چاق با حجم مختصری از غذا مثلا حدود سه قاشق برنج، سیر شود و دست از ادامه خوردن بردارد. سرعت تخلیه معده در این عمل افزایش می‌یابد و فرد می‌تواند به دفعات غذای ناچیزی بخورد و بر همین اساس به‌تدریج با ازدست دادن بافت چربی بدن و همچنین ترشح برخی هورمونها که در اثر تخلیه زودرس معده تولید شده اند، بخوبی لاغر شود.

در عمل بای پس معده، معده به دو قسمت کوچک و بزرگتر تقسیم می‌شود. قسمت کوچکتر که به اندازه یک کیوی است به قسمتی از روده باریک متصل و دوخته میشود تا محتویات غذایی خورده شده مستقیما و بدون توقف در معده کوچک شده، وارد روده باریک گردد و باعث ایجاد روندی در ترشح هورمونهای مخفی در دیواره روده باریک شود که برآیند آن تنظیم قند خون در افراد دیابتی و همزمان کاهش وزن می‌باشد. بای پس معده بر چند نوع است، بای پس معده کلاسیک یا (Roux-en-Y gastric bypass)، بای پس معده اومگا یا مینی بای پس معده و بای پس اسلیو یا ساسی بای پس معده.

بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي لاله
انجمن جراحان درون بین ایران
پرتال جراحان ایران
انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران
سازمان نظام پزشکی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شهید بهشتی
Royal College of Surgeons of Hull
Society of American Gastrointestinal and Endoscopic Surgeons
International Federation for the Surgery of Obesity and Metabolic Disorders
بیمارستان نیکان
بیمارستان یاس سپید تهران
بیمارستان نور افشار
بیمارستان پارسیان
بیمارستان پارس
بیمارستان فرمانیه
Slider